När det är ljust vart än du ser, kom ihåg mig då

Dagen började belissimo med att jag gick upp. Redan då ångrade jag mig men då var det för sent, var tvungen att kissa och sen var det samvetet som gjorde att jag inte gick och la mig igen. 
Konstaterade att det hade snöat.

Frukost: god! Som vanligt.

När jag sedan skulle hämta min cykel i förrådet hade låset frusit så jag kunde inte få ut den. Tänkte gå till bussen och kollade på vägen upp när bussarna gick. Inte alls visade det sig. Men då hade jag redan gått en bit och det var onödigt att gå tillbaka och hämta bilen. Hade ändå inte hunnit till tåget resonerade jag.

Då smsade e och sa att hennes tåg inte kommit än och inte det som skulle gått före hennes heller (tror hon skulle åka 7.20, då var klockan ca 8.40). Jag ökade på steget men hann ändå inte med det fruktansvärt sena tåget utan tog ett bara ganska fruktansvärt sent tåg (det som E skulle tagit från början, men hon tog nu det innan hennes som var fruktansvärt sent).
Its complicated ok? 

Enligt vasttrafik.se var allt som det skulle. Skräll?

3h seminarie där alla var ungefär lika (o)engagerade. Och nu en tomtelatte på centralen med E! Det bästa med dagen hittills! 

Just det ja, Nelson Mandela dog inatt också. Fällde som vanligt en tår till nyheterna. Finns ingen ände på eländet idag alltså...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0